Από τον επίσημο λογαριασμό της DG TRADE προβάλλονται στην Ιαπωνία τα ελληνικά προϊόντα "φέτα" "ελιές Καλαμάτας", "ούζο" , "μαστίχα", "ελληνικό ελαιόλαδο" κλπ, ως αντιπροσωπευτικά ευρωπαϊκά προϊόντα Γεωγραφικών Ενδείξεων (GI), υψηλής ποιότητας και η Ελλάδα ως αντιπροσωπευτική ευρωπαϊκή χώρα υψηλού lifestyle και υψηλής γαστρονομίας σε μία περίοδο που οι Ιάπωνες είχαν ταυτίσει την Ελλάδα με την οικονομική κρίση.
Το βίντεο με τίτλο “EU-JP Traditional European delicacies on Japanese plates”, προβάλλεται από την DG TRADE και την Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στη Ιαπωνία, ήδη από τις 25/ 04/ 2019, στον σύνδεσμο ΕΔΩ, με δεκάδες σχόλια ευρωβουλευτών και επιφανών στελεχών και αποτελεί σαφές μήνυμα εμπιστοσύνης στην Ελληνική Οικονομία προς τους Ιάπωνες επενδυτές αλλά και στους εισαγωγείς και επενδυτές όλης της Ασίας που έχουν την Ιαπωνία ως πρότυπο.
Στο σχόλιο της DG TRADE το οποίο προλογίζει το βίντεο, ταυτίζονται τα ευρωπαϊκά με τα ελληνικά προϊόντα Γεωγραφικών Ενδείξεων (GI) που προστατεύονται από την «Συμφωνία», τονίζοντας τις νέες ευκαιρίες για τους εξαγωγείς της Ε.Ε. και την αποδοχή τους από τους Ιάπωνες καταναλωτές. Ειδικά όσον αφορά στην προβολή του βίντεο από την Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. στη Ιαπωνία, τα εισαγωγικά σχόλια στην ιαπωνική γλώσσα, εκθειάζουν τα ελληνικά προϊόντα και τα καθιστούν διακριτά με την ελληνική σημαία.
Η επιτυχής προβολή του βίντεο, είχε ως αποτέλεσμα αυτό να επαναπροωθηθεί από τον επίσημο λογαριασμό της DG TRADE, προβάλλοντας την Συμφωνία Ε.Ε.–Ιαπωνίας ως success story των Συμφωνιών που συνάπτει η Ε.Ε. με τρίτες χώρες, και ως ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα στην ιστορία των σχέσεων Ε.Ε.–Ιαπωνίας.
Είναι η πρώτη φορά στην επικοινωνιακή πολιτική της ΕΕ που προβάλλεται η μεγαλύτερη οικονομική δύναμη στον κόσμο, μέσω της Ελλάδας και μάλιστα στο σημαντικότερο επικοινωνιακό πρόγραμμα της Ένωσης, το (project) "Communication on the EU EPA" που αφορά στην προβολή στην Ιαπωνία της Συμφωνίας Οικονομικής Συνεργασίας ΕΕ-Ιαπωνίας, δηλαδή της σημαντικότερης Συμφωνίας Ελευθέρου Εμπορίου μεταξύ οικονομικών υπερδυνάμεων που έγινε ποτέ, η οποία διαμορφώνει την αγορά των 600 εκ. καταναλωτών υψηλού εισοδήματος και αποτελεί μοντέλο και για τις επόμενες συμφωνίες της ΕΕ (Αυστραλία κτλ).
Πρόκειται για την μεγαλύτερη διαφημιστική εκστρατεία της Ελλάδος στο ιαπωνικό κοινό, στην οποία προβάλλεται η ταύτιση της ελληνικής με την ευρωπαϊκή ταυτότητα. To συγκεκριμένο βίντεο, αποτελεί μοναδική ευκαιρία διαφήμισης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, της ελληνικής γαστρονομίας και των ελληνικών τροφίμων, χωρίς κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο, και ταυτόχρονα συνιστά για τον Έλληνα παραγωγό και εξαγωγέα, ένα πολύ σημαντικό μέσο προβολής του προϊόντος του ως ευρωπαϊκού προϊόντος υψηλότατων προδιαγραφών, τόσο στους Ιάπωνες δυνητικούς εισαγωγείς όσο και σε όλους τους εισαγωγείς των ασιατικών χωρών, αφού η Ιαπωνία αποτελεί το καταναλωτικό τους πρότυπο. Επίσης, το βίντεο αυτό αποτελεί ένα σημαντικό μέσο προβολής της χώρας μας και των προϊόντων της στις Διεθνείς Εκθέσεις, ενώ είναι ανεκτίμητη η συμβολή του στο μήνυμα που «περνάει» παγκοσμίως για την χώρα μας ως προς την εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η ΕΕ στην ποιότητα των προϊόντων της Ελλάδος, αλλά και στην οικονομία της γενικότερα, ένα μήνυμα που μόνο θετικά μπορεί να εκληφθεί από τις αγορές αλλά και από τους Ιάπωνες επενδυτές.
Εάν θέλετε να "κατεβάσετε" το βίντεο και να το επαναπροωθήσετε, μπορείτε ΕΔΩ
Πηγή: Economic & Commercial Affairs - Embassy of Greece in Tokyo