Βρυξέλλες, 30 Νοεμβρίου 2022 – Η spiritsEurope χαιρετίζει την αλλαγή της νομικής πράξης από Οδηγία σε Κανονισμό για τη διαφύλαξη της εσωτερικής αγοράς, υποστηρίζει τη χρήση ψηφιακών μέσων για την ενημέρωση των καταναλωτών καθώς και την απόφαση αποφυγής των στόχων επαναχρησιμοποίησης για τα αλκοολούχα ποτά. Εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τα κριτήρια απόδοσης της συσκευασίας.
Ο τομέας των αλκοολούχων ποτών εργάζεται με συνέπεια για τη μείωση των, ήδη περιορισμένων, επιπτώσεών του στο περιβάλλον, χρησιμοποιώντας σύγχρονα συστήματα έρευνας και καινοτομίας για τη μείωση του όγκου και του βάρους των συσκευασιών, την αύξηση του ανακυκλωμένου περιεχομένου και την εξάλειψη των απορριμμάτων.
Σχολιάζοντας την πρόταση για τον κανονισμό σχετικά με τις συσκευασίες και τα απόβλητα συσκευασίας, ο Ulrich Adam, γενικός διευθυντής της spiritsEUROPE, δήλωσε:
«Χαιρετίζουμε την επιλογή της Επιτροπής να επιλέξει έναν Κανονισμό αντί για μια Οδηγία. Είναι ζωτικής σημασίας για εμάς, τους προμηθευτές μας και τους πολλούς άλλους κλάδους με τους οποίους συνεργαζόμαστε να υπάρχει συνέπεια και ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, στην εφαρμογή αυτών των προτάσεων σε ολόκληρη την ΕΕ, ιδίως επειδή πρόσφατα είδαμε την απειλή κατακερματισμού της Ενιαίας Αγοράς με την εφαρμογή ορισμένων, ειδικών ανά χώρα, μέτρων για τις συσκευασίες».
Η spiritsEUROPE χαιρετίζει επίσης και ενθαρρύνει την προτεινόμενη χρήση κωδικών QR και άλλων ψηφιακών καινοτομιών, ως αποτελεσματικό και φιλικό προς το χρήστη μέσο, παροχής πληροφοριών στον καταναλωτή σχετικά με το ανακυκλωμένο περιεχόμενο, την επαναχρησιμοποίηση κ.λπ.. με ψηφιακά μέσα. Ο τομέας των αλκοολούχων ποτών, σε συνεργασία με το κρασί, διαθέτει ήδη την ψηφιακή πλατφόρμα U-Label, η οποία προσφέρει ένα μέσο, μέσω κωδικών QR, για την παροχή αυτών των πληροφοριών στον καταναλωτή.
Οι παραγωγοί αλκοολούχων ποτών χαιρετίζουν την αναγνώριση ότι οι υποχρεωτικοί στόχοι επαναχρησιμοποίησης για τα αλκοολούχα ποτά δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος για να προχωρήσουμε. Ο τομέας ήδη εφαρμόζει και δοκιμάζει νέα μοντέλα διαχείρισης απορριμμάτων, συμπεριλαμβανομένων μοντέλων επαναχρησιμοποίησης συσκευασιών, για την επίτευξη των καλύτερων περιβαλλοντικών αποτελεσμάτων. Με πολλές από τις εταιρείες του κλάδου να παράγουν για να εξάγουν, με τις μεγάλες αλυσίδες εφοδιασμού, με τους Κανονισμούς Γεωγραφικής Ένδειξης και τους κανόνες που διέπουν την εμφιάλωση σε τρίτες χώρες, δεν υπάρχει ένα ενιαίο πρότυπο για τα αλκοολούχα ποτά, από την άποψη του ανθρακικού αποτυπώματος/της ασφάλειας των καταναλωτών. Πρέπει να δοθεί ελευθερία καινοτομίας στη βιομηχανία, ώστε να συνεχίσει να επενδύει σε πρωτοποριακές καινοτομίες στον τομέα των συσκευασιών, στην έρευνα και την ανάπτυξη.
Σχολιάζοντας τα σχέδια της Επιτροπής να αφαιρέσει το «μάρκετινγκ» και την «αποδοχή των καταναλωτές» από τα κριτήρια απόδοσης για τη συσκευασία, ο Ulrich Adam δήλωσε:
«Ανησυχούμε για αυτή την απόφαση που θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τη διαφοροποίηση των εμπορικών σημάτων και την παρουσίαση των προϊόντων, που είναι κομβικό για τον κλάδο μας, έναν κλάδο που δεν παράγει προϊόντα «γρήγορης κατανάλωσης». Καθώς προσπαθούμε να καταστήσουμε τις συσκευασίες μας πιο βιώσιμες, η ποικιλομορφία των διαφορετικών και μοναδικών σχεδίων συσκευασίας δεν θα πρέπει να υπονομεύεται από τους νέους κανόνες. "
Η spiritsEUROPE προσβλέπει στη συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, τα Κράτη Μέλη και τους σχετικούς ενδιαφερόμενους φορείς, καθώς η συζήτηση για την πρόταση αυτή θα προχωρά στο επόμενο στάδιο.
Ακολουθήστε τον ΣΕΑΟΠ στα κοινωνικά δίκτυα: