Ο ΣΕΑΟΠ στο πλαίσιο των αρχών και των δεσμεύσεων που έχουν αναλάβει οι Οργανώσεις των παραγωγών Αλκοολούχων Ποτών σε Πανευρωπαϊκό Επίπεδο, για την προστασία και ενημέρωση των καταναλωτών, λαμβάνοντας υπόψη::
- τις βασικές αρχές για θέματα Αυτορύθμισης όπως αυτές έχουν ορισθεί από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό για θέματα διαφήμισης "European Advertising Standards Alliance(EASA)" ,
- τον «Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης - Επικοινωνίας» του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας. Ο Κώδικας αφορά στις διαφημιστικές επικοινωνίες στο σύνολό τους, συμπεριλαμβανομένων όλων των λέξεων και αριθμών (προφορικών και γραπτών), των οπτικών παραστάσεων, της μουσικής και των ηχητικών εφέ, καθώς και του υλικού που μπορεί να προέρχεται από άλλες πηγές. Στη χώρα μας η ύπαρξη και η εφαρμογή του Κώδικα προβλέπεται από το νόμο Ν.2863/2000 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Α' 262/29.11.2000,
- τον Κώδικα Αρχών Αυτοδέσμευσης , ο οποίος παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2005 και προσυπέγραψε και το Υπουργείο Υγείας,
συνέταξε το 2010 ΣΧΕΔΙΟ ΑΡΧΩΝ ΑΥΤΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΩΝ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ ΠΟΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ που εγκρίθηκε στη Γενική Συνέλευσή του. Οι αρχές του Κώδικα Αυτοδέσμευσης στόχευαν στην ενημέρωση και προστασία ιδιαίτερα των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων όπως είναι οι νέοι.
Τον Οκτώβριο του 2012 προστέθηκαν στο κώδικα και νέα άρθρα που αφορούν την αυτοδέσμευση των μελών και στην επικοινωνία στο διαδίκτυο. Το γεγονός αυτό κρίθηκε απαραίτητο. Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας ενσωμάτωσε όλες τις αλλαγές στο Παράρτημα VI για τα ποτά του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΕΚΔ-Ε).
Το 2023 επικαιροποιήθηκε για μία ακόμη φορά ο Κώδικας αυτοδέσμευσης με τίτλο «Κατευθυντήριες Οδηγίες Υπεύθυνης Επικοινωνίας marketing των αλκοολούχων ποτών» προκειμένου να συμπεριλάβει και κατευθύνσεις για τα social media και τους Influencers.
Η έκδοση του 2023 προσυπογράφεται και πάλι από το Υπουργείο Υγείας, τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τη διαδικασία συμμόρφωσης. Δείτε Παράρτημα 6 «Διαφημίσεις για Αλκοολούχα ποτά» του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΕΚΔ-Ε)
Οι εταιρίες-μέλη του Σ.Ε.Α.Ο.Π δεσμεύονται να προάγουν τις μάρκες τους υπεύθυνα, προβάλλοντας πρότυπα λελογισμένης κατανάλωσης, και για το σκοπό αυτό εφαρμόζουν απαρέγκλιτα μια σειρά από κανόνες υπεύθυνου marketing – Κώδικας Αυτοδέσμευσης όπως αυτός ανανεώθηκε το 2010, ώστε να καλύπτει και τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας (internet) και το 2023, με τις «Κατευθυντήριες Οδηγίες Υπεύθυνης Επικοινωνίας marketing των αλκοολούχων ποτών», οι οποίες συμπεριλαμβάνουν επιπρόσθετα κατευθύνσεις για τα social media και τους Influencers. Η δέσμευσή μας επεκτείνεται σε δράσεις για την αντιμετώπιση της αλόγιστης κατανάλωσης όπως είναι η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών από ανήλικα άτομα ή κατά την οδήγηση. Τις ίδιες δεσμεύσεις έχει υπογράψει και η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) |