Toggle navigation
  • GR
  • EN
  • DE
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
  • ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΛΩΝ
  • key
logo
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    Ποιοι είμαστε
    Προτεραιότητες
    Υπηρεσίες
    Αντιπροσωπευτικότητα ΣΕΑΟΠ
    Καταστατικό
    Οργανωτική Δομή
    Διοικητικό Συμβούλιο
    Επιτροπές
    Γενική Συνέλευση
    Μέλη
    Τακτικά
    Επίτιμα
    Έκτακτα
    Χάρτης Μελών
  • ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ & ΠΟΤΑ
    Ούζο
    Γεωγραφική ένδειξη Ούζο
    Τσίπουρο- τσικουδιά
    Γεωγραφικές ενδείξεις
    Λικέρ
    Μαστίχα Χίου
    Τεντούρα
    Κίτρο Νάξου
    Κουμ Κουάτ
    Μεταξά
    Άλλα Αλκοολούχα Ποτά και Αποστάγματα
    Brandy
    Απόσταγμα Σταφυλής και Αλλων Φρούτων
    Ρακόμελο
    Αρχείο Ελληνικών Αλκοολούχων Ποτών
    Προστατευόμενες Γεωγραφικές Ενδείξεις
  • ΔΡΑΣΕΙΣ
    Συνεργασίες με άλλους φορείς
    Προγράμματα προβολής
    Άλλα
    Taste the Greek Spirit
  • ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
    Απολαύστε Υπεύθυνα
    Δήλωση αυτοδέσμευσης Μελών
    Συμμαχία για την Υπεύθυνη Πώληση Οινοπνευματωδών Ποτών
  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Δελτία Τύπου
    Νέα Μελών
    Photo Gallery
    Video Gallery
    Infographics
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΜΕΛΩΝ
    Προϋποθέσεις εγγραφής μέλους στον ΣΕΑΟΠ
    Αίτημα Πρόσβασης σε προστατευμένες περιοχές
    Είσοδος
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
    • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
      • ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ
      • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
      • ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕΑΟΠ
      • ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ
    • ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ
      • ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
      • ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
      • ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
    • ΜΕΛΗ
      • ΤΑΚΤΙΚΑ
      • ΕΠΙΤΙΜΑ
      • ΕΚΤΑΚΤΑ
      • ΧΑΡΤΗΣ ΜΕΛΩΝ
  • ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ & ΠΟΤΑ
    • ΟΥΖΟ
      • ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΝΔΕΙΞΗ ΟΥΖΟ
    • ΤΣΙΠΟΥΡΟ- ΤΣΙΚΟΥΔΙΑ
      • ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
    • ΛΙΚΕΡ
      • ΜΑΣΤΙΧΑ ΧΙΟΥ
      • ΤΕΝΤΟΥΡΑ
      • ΚΙΤΡΟ ΝΑΞΟΥ
      • ΚΟΥΜ ΚΟΥΑΤ
    • ΜΕΤΑΞΑ
    • ΑΛΛΑ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΑ
      • BRANDY
      • ΑΠΟΣΤΑΓΜΑ ΣΤΑΦΥΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ
      • ΡΑΚΟΜΕΛΟ
    • ΑΡΧΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ ΠΟΤΩΝ
    • ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΕΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
  • ΔΡΑΣΕΙΣ
    • ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ
    • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ
    • ΑΛΛΑ
    • TASTE THE GREEK SPIRIT
  • ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
    • ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
      • ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
    • ΔΗΛΩΣΗ ΑΥΤΟΔΕΣΜΕΥΣΗΣ ΜΕΛΩΝ
    • ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΩΛΗΣΗ ΟΙΝΟΠΝΕΥΜΑΤΩΔΩΝ ΠΟΤΩΝ
  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
    • ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ
    • ΝΕΑ ΜΕΛΩΝ
    • PHOTO GALLERY
    • VIDEO GALLERY
    • INFOGRAPHICS
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΜΕΛΩΝ
    • ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΕΛΟΥΣ ΣΤΟΝ ΣΕΑΟΠ
    • ΑΙΤΗΜΑ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
    • ΕΙΣΟΔΟΣ
  • ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΩΝ
    • ΕΞΑΓΩΓΕΣ
      • ΒΗΜΑ 1
      • ΒΗΜΑ 2
      • ΒΗΜΑ 3
      • ΒΗΜΑ 4
      • ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
    • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΦΕΤ « ΕΝΙΑΙΟΥ ΦΟΡΕΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ»
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΙΔΡΥΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
      • ΑΜΠΕΛΟΟΙΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
      • ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
      • ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
    • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ
      • ΜΕΛΕΤΕΣ ΑΝΑ ΧΩΡΑ
        • ΑΖΕΡΜΠΑΙΤΖΑΝ
        • ΑΡΜΕΝΙΑ
        • ΑΙΓΥΠΤΟΣ
        • ΑΛΒΑΝΙΑ
        • ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
        • ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
        • ΑΥΣΤΡΙΑ
        • ΒΕΛΓΙΟ
        • ΒΡΑΖΙΛΙΑ
        • ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
        • ΓΑΛΛΙΑ
        • ΓΕΡΜΑΝΙΑ
        • ΓΕΩΡΓΙΑ
        • ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
        • ΗΠΑ
        • ΙΑΠΩΝΙΑ
        • ΙΤΑΛΙΑ
        • ΙΝΔΙΑ
        • ΙΡΑΝ
        • ΙΣΛΑΝΔΙΑ
        • ΙΣΠΑΝΙΑ
        • ΙΣΡΑΗΛ
        • ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ
        • ΚΑΝΑΔΑΣ
        • ΚΙΝΑ
        • ΚΟΡΕΑ
        • ΚΡΟΑΤΙΑ
        • ΚΥΠΡΟΣ
        • ΛΙΒΑΝΟΣ
        • ΟΛΛΑΝΔΙΑ
        • ΟΥΓΓΑΡΙΑ
        • ΟΥΚΡΑΝΙΑ
        • ΠΟΛΩΝΙΑ
        • ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
        • ΠΓΔΜ
        • ΡΩΣΙΑ
        • ΣΟΥΗΔΙΑ
        • ΣΥΡΙΑ
        • ΤΟΥΡΚΙΑ
        • ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ
        • ΣΕΡΒΙΑ
        • ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
        • ΙΡΑΚ
        • ΒΟΣΝΙΑ-ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ
        • ΗΝΩΜΕΝΑ ΑΡΑΒΙΚΑ ΕΜΙΡΑΤΑ
        • ΜΕΞΙΚΟ
        • ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ
        • ΙΡΛΑΝΔΙΑ
      • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ E.E. , ΕΣΥΕ
      • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΓΧΚ
      • ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕΑΟΠ
      • ΕΡΕΥΝΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ
    • ΕΚΘΕΣΕΙΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΝΕΑ
      • SPIRITS EUROPE
      • ΣΕΑΟΠ
      • COVID-19
    • ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ
  • ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΞΑΓΩ
  • Ο ΚΛΑΔΟΣ ΤΩΝ ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΩΝ
  • ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
  • Δελτία Τύπου
  • Νέα Μελών
  • Photo Gallery
  • Video Gallery
  • Infographics
Κεντρική Σελίδα /Γραφείο Τύπου / Δελτία Τύπου
22.07.2019

Μαυράκης: «Τσίπουρο, ούζο και μαστίχα ισχυρά προϊόντα για μεγαλύτερες παραγωγές και εξαγωγές»

Στις δρομολογούμενες ενέργειες που γίνονται για να ευοδωθούν οι προσπάθειες από τον Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων Ποτών «στην προβολή και προώθηση του ούζου, της μαστίχας και όλων των προϊόντων στα μπαρ και στο εξωτερικό», αναφέρθηκε, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FΜ», ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π), Χάρης Μαυράκης.

«Είναι μια πολύ μεγάλη προοπτική ανάπτυξης, το να μπορέσουμε να βάλουμε ελληνικά προϊόντα σε cocktails. Το ούζο ήδη έχει πάρει τον δρόμο του. Το 65% της παραγωγής του ούζου μας εξάγεται, κάτι που δεν ξέρει ο πολύς κόσμος καθώς θεωρεί ότι καταναλώνεται κυρίως στην Ελλάδα. Θέλουμε να βάλουμε και το τσίπουρο σε αυτό τον ρυθμό (σ.σ εξαγωγικής ανάπτυξης)», τόνισε ο κ. Μαυράκης.

«Δεν είναι εύκολο. Θέλει συνέχεια. Θέλει συνέπεια και θέλει και επενδυθούν χρήματα. Ελπίζουμε και έχουμε ήδη θετικές αποκρίσεις, το Enterprise Greece να χρηματοδοτήσει ένα μέρος. Το υπόλοιπο, θα το επενδύσουμε εμείς ώστε να αναπτυχθούμε προς τα έξω χρησιμοποιώντας διεθνούς φήμης barbertenders, mixologists. Η Ελλάδα είναι μικρή χώρα (σ' αυτόν τον τομέα) οι παραγωγές της είναι μικρές ποσότητες, σε σχέση με τον παγκόσμια παραγωγή αλκοολούχων ποτών», εξήγησε ο κ. Μαυράκης, προσθέτοντας χαρακτηριστικά πως «ένα πολύ μικρό κομμάτι από το ρούμι να μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε ή ένα πολύ μικρό κομμάτι από την τεκίλα και θα... εξάγουμε όλη την ελληνική παραγωγή!».

Δυνατότητα για αύξηση της παραγωγής εφόσον αυξηθεί ακόμη περισσότερο η ζήτηση από το εξωτερικό

Ο κ. Μαυράκης εξέφρασε την αισιοδοξία του, όταν ρωτήθηκε για το αν έχει η χώρα τη δυνατότητα να παράγει μεγαλύτερες ποσότητες και να καλύψει την επιδιωκόμενη εξαγωγική επιτυχία. «Το τσίπουρο, το ούζο και η μαστίχα έχουν μεγάλες δυνατότητες να φτάσουν σε μεγαλύτερες παραγωγές για να "χτίσουν" εξαγωγές. Το τσίπουρο δεσμεύεται βεβαίως από την ελληνική αμπελοοινική παραγωγή αλλά και αυτή μπορεί να αυξηθεί και να "απολαύσουν" καλύτερες τιμές και οι αμπελουργοί. Τόσο το ούζο όσο και άλλα προϊόντα, πρακτικά δεν έχουν περιορισμό παραγωγής, ωστόσο λαμβάνουμε υπόψη το πλαίσιο της ελληνικής παραγωγής. Δεν λέμε ότι σε 2-3 ή σε 5 χρόνια μπορούμε να αυξήσουμε τις ποσότητες όσο την παραγωγή του scotch whiskey. Βεβαίως δεν μπορούμε... Αλλά δεν είναι αυτός ο στόχος μας», τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του Σ.Ε.Α.Ο.Π.

Απαντώντας στο ερώτημα, αν σήμερα υπάρχει ή σχεδιάζεται να ετοιμαστεί ένα (νέο) αλκοολούχο προϊόν, που θα έχει ως βάση τα συγκεκριμένα ελληνικά προϊόντα, ένα κοκτέιλ ενδεχομένως, το οποίο να προωθείται στοχευμένα ως brand, ο κ. Μαυράκης είπε πως κάτι τέτοιο είναι και επιδίωξη του Σ.Ε.Α.Ο.Π. «Αυτή τη στιγμή δεν έχω να ονοματίσω κάποιο συγκεκριμένο αλλά την επόμενη εβδομάδα έχουμε μία ημερίδα, μια ημέρα παρουσίασης, στην οποία έμπειροι mixologist και bartenders κοκτέιλ, θα μας παρουσιάσουν ποτά και μέσα από αυτά θα διαλέξουμε, θα δούμε ποιο από αυτά πάει καλύτερα στη διεθνή αγορά», ανέφερε ο κ. Μαυράκης.

Το ζήτημα των ειδικών φόρων κατανάλωσης

Ο Γενικός Γραμματέας του Σ.Ε.Α.Ο.Π αναφέρθηκε με λεπτομέρεια και στο πρόσφατο ζήτημα που έχει προκύψει με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, για τα ελληνικά αυτά προϊόντα. «Οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης που επιβάλλονται στα αλκοολούχα ποτά και καύσιμα ορίζονται από το κράτος - μέλος κι από ένα ελάχιστο όριο που καθορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπάρχει δυνατότητα εξαιρέσεων για κάποια προϊόντα, τα οποία έχουν συμφωνηθεί από το 1992», ανέφερε ο κ. Μαυράκης.

«Τότε», πρόσθεσε, «καταφέραμε και με ενέργειες της κ. Κουράκου-Δραγώνα να εντάξουμε το ούζο στον μισό συντελεστή του κανονικού και έχουμε βεβαίως και έγκριση από τα ευρωπαϊκά όργανα για αυτό. Το τσίπουρο τότε δεν υπήρχε σαν προϊόν ευρείας κατανάλωσης. Παραγόταν μόνο από διήμερους παραγωγούς, σε πολύ μικρές ποσότητες που είχαν τη δυνατότητα να το διακινήσουν μόνο στους όμορους νομούς», εξήγησε.

«Μετά το 1993, απελευθερώθηκαν αυτοί οι περιορισμοί για το τσίπουρο, άνθισε το προϊόν και έχει "ανεβάσει" πάρα πολύ και τις ποσότητες κατανάλωσης. Εμείς όμως (σ.σ ως χώρα) το βάλαμε στο ήμισυ του συντελεστή θεωρώντας το, όπως και το ούζο, παραδοσιακό προϊόν, αλλά δεν είχαμε κάποια έγκριση για αυτό. Τώρα, λοιπόν, ήρθε η απόφαση του δικαστηρίου και λέει ότι κακώς το κάναμε αυτό τότε και πρέπει να πάει το τσίπουρο στον κανονικό συντελεστή», σημείωσε ο κ. Μαυράκης.

Κατά τον Γενικό Γραμματέα του Σ.Ε.Α.Ο.Π. υπάρχει και έτερο σημείο ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά τις εξελίξεις στη συγκεκριμένη αγορά καθώς το πολύ χαμηλό κόστος με την ιδιαίτερα περιορισμένη φορολογία μέχρι σήμερα έχει αφήσει να γιγαντωθεί το λεγόμενο «τσίπουρο των διήμερων». Πρόκειται για ένα τσίπουρο- κατά τον Γενικό Γραμματέα του Σ.Ε.Α.Ο.Π-, «οι ποσότητες του οποίου είναι τεράστιες και πρακτικά έχει μείνει τελείως αφορολόγητο».

«Για να σας δώσω μία σύγκριση, το επίσημο τσίπουρο το οποίο παράγουμε και εμπορευόμαστε έχει φόρο 5,1 ευρώ το λίτρο των 40 βαθμών, ενώ το τσίπουρο των "διήμερων" έχει φόρο 0,59 ευρώ το λίτρο... Εμείς δηλαδή πληρώνουμε περίπου εννέα φορές περισσότερο φόρο», πρόσθεσε ο κ. Μαυράκης. Σημείωσε, δε, πως το γεγονός αυτό έχει φέρει μία μεγάλη στρέβλωση στην αγορά. «Το τσίπουρο, το επίσημο και φορολογούμενο, έχει μία κατανάλωση περίπου 3 εκατομμύρια λίτρα (σ.σ ανά έτος) τα τελευταία χρόνια, το τσίπουρο το αφορολόγητο έχει 20 με 25 εκατομμύρια λίτρα και κανείς δεν ξέρει ακριβώς πόσο, διότι δεν ελέγχεται, δεν παρακολουθείται πλήρως», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον κ. Μαυράκη, για τα συγκεκριμένα προϊόντα προκύπτει, όμως, κι ένα άλλο ζήτημα, που αφορά την υγεία του καταναλωτή και την ασφάλειά του. «Το προϊόν των "διήμερων" δεν μπορεί να το παρακολουθήσει ούτε το Γενικό Χημείο του Κράτους, ούτε ο φορέας τροφίμων, ούτε το τελωνείο, ούτε καμία υπηρεσία. Αυτή η στρέβλωση είναι το δεύτερο σκέλος στην απόφαση του δικαστηρίου, με βάση την οποία θα πρέπει και εκείνο το προϊόν να έχει τον ίδιο φόρο με το άλλο, και τα δύο μαζί δηλαδή (σ.σ. είδη τσίπουρου) να πάνε στον πλήρη συντελεστή κάτι που σημαίνει μία πολύ μεγάλη αύξηση φόρου», σημείωσε.

«Υπάρχουν πάντως κάποιοι τρόποι να το αντιμετωπίσει η ελληνική Πολιτεία», εκτιμά ο κ. Μαυράκης, επισημαίνοντας πως ο Σύνδεσμος έχει ζητήσει να συναντηθεί με τους αρμόδιους φορείς ώστε να βρεθούν κάποιες λύσεις, «να μπει μία σειρά και μία τάξη στην αγορά ώστε να αποφύγουμε τις πολύ μεγάλες αυξήσεις φόρου».


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

επιστροφή
right-banner
right-banner
right-banner
right-banner

Ελληνικά Αποστάγματα και Ποτά

banner

Ούζο

banner

Τσίπουρο / Τσικουδιά

banner

Τεντούρα

banner

Μαστίχα Χίου

banner

Κίτρο Νάξου

banner

Κουμ-Κουατ

  • Σύνδεσμοι
  • Sitemap
  • Όροι Χρήσης
  • Youtube Channel
  • "SEAOP promotes responsible alcohol consumption" www.apolafste.ypefthina.gr
letrina

Ο ΣΕΑΟΠ είναι κάτοχος του
Συστήματος Διαχειριστικής Επάρκειας ISO 9001:2015

spirits

Μέλος της spiritsEUROPE (spiritsEUROPE is the
representative body for the spirits industry at

European level: www.spirits.eu)